Untitled-1

نظر شما در مورد رنگِ سال چیست؟

15 دی 1402

طبق سنتِ ۲۵ ساله رنگ سال ۲۰۲۴ رسما توسط کمپانی پنتون اعلام شد؛هلویی مخملی(Peach fuzz) قبل از اینکه به روانشناسی این رنگ و علت انتخابش بپردازیم،کمی در خصوص کمپانی پنتون صحبت کنیم،شما از پنتون چه می‌دانید؟فکر می‌کنید تنها رسالت پنتون معرفی رنگ سال است؟

مردم در سراسر دنیا در ماه می و نوامبر منتظرند تا پنتون رنگ سال را اعلام کند اما باید بدانید که این تنها کاری نیست که این کمپانی انجام می‌دهد، محبوبیت اصلی شرکت پنتون مربوط به ارائه سیستم تطبیق رنگ(PMS) می‌باشد که به عنوان «فضای رنگی استاندارد»شناخته می‌شود.در خانه مد نغمه کیومرثی از این سیستم تطبیق رنگ در طراحی تمامی کالکشن‌ها استفاده می‌شود و اهمیت این سیستم بر هیچ طراحی پوشیده نیست. در این سیستم هر رنگ دارای یک عدد مختص به خود است تا امکان اشتباه گرفتن رنگ‌ها بخصوص در میان طراحان به حداقل برسد.

اما برویم سراغ انتخاب رنگ سال؛پنتون برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ این مسئله را مطرح کرد که با استقبال زیادی از سمت طراحان رو به رو شد و برای همین هر سال در زمان مشخص رنگ سال را ارائه می‌دهد.باید بدانید که این رنگ مربوط به سلیقه عموم نبوده و در تعیین رنگ هر سال یک گروه متخصص طی سلسله جلساتی به یک انتخاب مشترک می‌رسند،در این انتخاب عوامل مختلفی همچون مسائل سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و ‌‌‌… در نظر گرفته می‌شود و پنتون در تلاش است که با انتخاب رنگ سال روحیه عموم مردم جهان را به واسطه رنگ‌ها افزایش دهد.

رنگ سال ۲۰۲۴ هلویی مخملی اعلام شده ؛رنگی گرم بین صورتی و نارنجی،رنگی سرشار از حس آرامش و تسکین نوید‌بخش صلح و یکپارچگی که به گفته‌ی معاون پنتون «احساس شفقت،همدلی و دلداری را القا می‌کند و این آرزویی‌ست که برای آینده‌ی دنیا داریم». به نظر من این رنگ در عین مدرن بودن حال‌وهوایی نوستالژی دارد.نظر شما چیست؟راستی در میان لباس‌هایتان این رنگ به چشم می‌خورد؟