درباره‌ نغمه کیومرثی

نغمه یکی از طراحان پیشرو در صنعت پوشاک زنانه‌ی ایران است. او از کودکی شیفته‌ی نقاشی و طراحی بود و زمان زیادی طول نکشید تا تصمیم بگیرد که می‌خواهد در چه حرفه‌ای فعالیت کند. او طراحی لباس را از کودکی تا به امروز دنبال کرده؛ طراحی را از پنج سالگی شروع کرد، گلدوزی را در دوازده سالگی آموخت و خیلی سریع شروع به یادگیری مفاهیم مد و طراحی لباس کرد. سرانجام در سال ۲۰۰۳ اولین خط شال و مانتوی خود را راه اندازی کرد. او یک طراح نسل سوم و ملهم از میراث چند هزار ساله‌ی کشورش، ایران، است که در پارچه‌ها، نقش‌ها، نقوش، خوش‌نویسی و اشعار طراحی‌هایش منعکس می‌شود.

نغمه‌ کیومرثی در مسیر تبدیل به یک نام بین‌المللی است؛ مجموعه‌ی طراحی‌هایش توسط افراد زیادی تحسین شده و در کشورهای گوناگون به نمایش درآمده‌اند؛ در سال ۲۰۰۹ در کارلسروهه آلمان یک نمایش مد داشت و آثارش در هاروی نیکولز، گالری لافایت و دیگر بوتیک‌ها در امارات متحده عربی در دسترس است و مجموعه‌ی “قوی سیاه” اش که با الهام از امارات متحده‌ی عربی طراحی شده بود در گالری USH به نمایش درآمد.

نغمه‌ کیومرثی به عنوان یک طراح پست مدرن، عناصر سنت را با چیدمان‌ و بافت‌های مدرن ترکیب می‌کند تا تعریف تازه‌ای از استایل زنان ایرانی-خاورمیانه‌ای به دست آورد.

اشتیاق به شعر ایرانی را می‌توان به وضوح در آثار او در قالب خوشنویسی یا تصویرسازی اشعار مشاهده کرد. او در ترکیب رنگ‌ها برای بیان فرم و مفهوم منحصر به فردش در آثار الهام‌بخش خود استاد است و آتلیه‌اش مکه‌ی اوست.