image_6483441 (3)

لباس دیجیتال که پارچه را زنده می‌کند!

10 آبان 1402
جمله‌ی بالا عجیب به نظر می‌رسد اما این تیتر بسیاری از خبرگزاری‌های حوزه‌ی تکنولوژی است پس از کنفرانس سالانه Adobe max که هر ساله با هدف نمایش آخرین نرم‌افزار‌ها و فناوری‌های نوظهور شرکت ادوبی به مهندسان در لس آنجلس برگزار می‌شود.
پروژه Primrose آنچه که امسال باعث حیرت و تحسین شرکت کنندگان در رویداد ادوبی شد ترکیب فشن و تکنولوژی بود،آنچه که قبلاً در فیلم‌های علمی-تخیلی تماشا می‌کردیم‌. زمانیکه دکتر کریستین دیرک با پوشیدن لباسی نوآورانه روی صحنه ظاهر شد و با فشار دادن تنها یک دکمه در یک چشم بر هم زدن طرح‌های متفاوتی از پارچه را به نمایش گذاشت،احتمالا طراحان لباس را شوکه کرده و مسیر جذاب و کاملا جدیدی را پیش رویشان باز کرد.
پریم رُز از مجموعه ‌ای از صفحه نمایش‌های منعطف با مصرف کم انرژی و غیر روشن استفاده می‌کند تا الگوهای ثابت یا پویا را ایجاد کند و کاربردهای مختلفی از جمله ساخت لباس‌ها با طرح‌های قابل تغییر دارد.این فناوری نشان می‌دهد که در آینده به جای خرید لباس‌های جدید و پوشیدن آن‌ها،ممکن است بتوانیم طرح‌های مجازی را از فروشگاه‌های آنلاین انتخاب و دانلود کنیم.این فناوری می‌تواند به طور یکپارچه در لباس،مبلمان و سطوح مختلف ادغام شود و امکانات بی حد و حصری را برای استایل شخصی ارائه دهد. با وجود جذابیتی که پروژه Primrose دارد،این فناوری تنها در مرحله اثبات مفهوم به سر می‌برد و هنوز اطلاعی در مورد زمان عرضه احتمالی آن به صنعت مد وجود ندارد.